Branche

Commerciële sector

De klant is koning, maar is dat grenzeloos? Hoe ga je als medewerker binnen de commerciële sector om met opdringerige of ontevreden klanten en soms zelfs agressief gedrag?

KIES wil graag training bieden zodat je als medewerker en organisatie weerbaarder wordt.

Met enige regelmaat kom ik als verkoper in een boekenwinkel in aanraking met agressief gedrag. Het lijkt wel of de ‘lontjes’ van mensen steeds korter worden. Als mensen soms in de rij moeten wachten begint het gemopper al. Ook als klanten hun geld terug willen hebben zonder aankoopbon, wordt het soms schelden en tieren. Vorig jaar is de juweliers zaak tegenover ons twee keer overvallen, maar dit zou ons ook een keer kunnen gebeuren. Dan heb ik het nog niet eens over winkeldiefstal in onze eigen winkel.

KIES, buro voor weerbaarheid heeft ons een zeer praktische training en advies gegeven. Ik heb geleerd hoe te deëscaleren bij frustratie en agressie en grenzen aan te geven als het persoonlijk wordt gemaakt. We hebben advies gekregen hoe te handelen als iemand de winkel niet wil verlaten en hoe we beter onderling samen kunnen werken. Inmiddels hebben we deze adviezen al een paar keer succesvol toegepast in de praktijk.

Jurgen

Agressietrainingen voor winkels en horeca

Word fysiek en mentaal sterk en weerbaar met de agressietrainingen voor winkels en horeca.

Opvang en nazorg

Wil je meer weten over wat belangrijk is na een incident of heftige situatie? Deze training leert je waarom opvang en nazorg belangrijk zijn en hoe je voor collega’s kunt zorgen.